søndag 16. mai 2010

DET VAKRE LIVET


I forgårs prøvde jeg meg på et område russerinner sies å være ekspert på - forbedre utseendet. Det var varmt både ute og inne, og bilen var opptatt, så jeg ville finne på noe for å få dagen til å gå. Jeg var heldig og fant på noe virkelig oppfriskende og deilig, Det fant jeg i Irinas skjønnhetssalong i hotellet tvers over gata. Skjønnhetssalonger finnes overalt, bare i den lille stumpen av en gate vi bor i er det tre. Ja, den ene er en medisinsk sak, der en kan få operert inn eller ut etter behov, men de to andre er mer vanlige med frisering, pedikyr, manikyr og ansiktsbehandling. Jeg tok hele pakken, så takk til Marina, Masha, og Natalia for den gode servisen og for behandlingen som gjorde at jeg følte meg helt topp. Jeg har jo vært i salongen der mange ganger, så jeg kjenner damene godt. De jobber beinhardt, især sjefen Irina. Konkuransen mellom salongene må være stor, og etter finanskrisen kom ser mange mer på pengene enn før.. Men Irina er flink og kreativ.Hun arrangerer kurs andre salonger kan delta i.Hun får inn folk som kan undervise eller underviser selv i det hun kan ekstra godt, sminking, og teatersminke. Og denne uken er hun i Tallin, invitert dit av en gruppe salonger som ønsker å lære fra henne. Så i går så vi henne av gårde, nydelig som alltid og i sko med skyhøye hæler. Måtte bare turen gi henne mer business.

1 kommentar: